9 lipca 2010

>>> Radziejowice i okolice >>>

Okolica Żyrardowa, Mszczonowa i Radziejowic jest bogata po względem architektonicznym. Najsławniejszym obiektem jest park w Radziejowicach i odbudowany pałac wraz z dworem i czworakami. Ciekawy jest też kościół.
Na terenie parku przy czworakach znajduje się Arka Wilkonia, kieyś wystawiana w Zachęcie. Tu jej duużo lepiej!

Na południe od Żyrardowa nadal znajują się złoża Rudy Darniowej, z której wytapiano miecze... które przyczyniły się do upadku Cesarstwa Rzymskiego (tak tak!). Można je poznać po "czerwonych strumieniach"
Okolica bogata też w ruiny i ruderki. A to chałupka...
A to ruiny pałacu/dworu Raczyńskich...
A to ruiny młyna na rzece Okrzeszy.

Więcej zdjęć w albumie RADZIEJOWICE I OKOLICE

1 komentarz:

  1. odano: 11 kwietnia 2014 1:38

    Magic !

    autor Polka Kilo

    dodano: 02 sierpnia 2010 12:09

    bardzo ciekawy wpis i piękne fotki, zachęciłaś mnie do zwiedzenia tego miejsca :) pozdrawiam

    autor anetad99

    dodano: 29 lipca 2010 10:21

    o całkiem pięknie ;-) otiotylia.bloog.pl

    autor o
    dodano: 27 lipca 2010 18:48

    Dzięki za ciekawą opowieść :) Mam znajomego, który pamięta dwór z czasów tuż po opuszczeniu, ale nie zna on nikogo z rodziny Raczyńskich. Szkoda dworu, teraz za późno na remont.

    autor lavinka
    dodano: 27 lipca 2010 18:30

    Pałacyk bardzo mi się podoba.
    Ruiny dworku Raczyńskich pamiętam jako jeszcze zamieszkały obiekt.
    Miałam wtedy około 10 lat i byłam na uroczystościach rodzinnych u Raczyńskich. Pamiętam jak upuściłam ( przypadkiem )jakiś widelec i dostałam burę najpierw od jakiejś ciotki (Raczyńskiej), potem od mamy.Więcej tam nie pojechałam.Dworek jaki pamiętam był już mocno podniszczony, bo kojarzy mi się raczej z ruiną niż z pałacem.Część starsza rodziny zmarła, młodzi, których nie znam wyjechali podobno z Polski.Dworek popadł w ruinę.
    Pozdrawiam:))

    autor jovibarba

    blog: jovibloog.bloog.pl
    dodano: 13 lipca 2010 12:16

    O właśnie,byłam niedawno w Radziejowicach wieczorem, teraz trwa tam festiwal im.Jerzego Waldorffa, byłam w innej części parku i znalazłam jeszcze jedną grupę rzeźb, świątków(prawdopodobnie także autorstwa Wilkonia), w ciągu dnia dorzucę do tego samego albumu.

    autor lavinka
    dodano: 13 lipca 2010 9:35

    Jak zawsze niebanalnie, z pomhsłem i nieprzewodnikowo. Ciekawe. Ja jeszcze tylko ten tydzień i .... urlop. Pozdrawiam

    autor Hagen

    OdpowiedzUsuń

>>>> Katowice i geocaching >>>>