17 stycznia 2009

>>>>>> Bunkry w Janówku >>>>>>

Nareszcie udało mi się wgrać zdjecia z wycieczki do bunków w Janówku. Na wyprawie wbrew pozorom nie było wujka Tomiego, za to był głodny Finio. Zabieranie głodnego Finito ze sobą na wycieczkę było błędem taktycznym. Ale to szczegół i nauczka przy okazji. Bunkry w okolicy były 4. Jeden z nich był całkowicie niedostępny (no,może pieszo ale rowerami bez szans). Dookoła były działki miłośników, a miłość swą okazywali wyrzucajac na jego teren śmieci. Bez komentarza.
Ale do rzeczy.
Pierwszy bunkier znaleźliśmy ukryty w lesie. Trochę jak w dżungli. Był zupełnie zniszczony, ale za to malowniczo obrośnięty bujną roślinnością. Nieopodal było też porządnie zakomarzone jeziorko.
Następnie przejechaliśmy na drugą stronę torów by odwiedzić piękny ceglany fort z czasów I wojny Światowej. Jedno ze starych umocnien twierdzy w Modlinie. Dzień się kończył, trzeba tam będzie jeszcze raz przyjechać i pozwiedzać na spokojnie.
Potem próbowaliśmy się dostać do fortu z "miłośnikami". Nie udało się,więc pojechaliśmy do ostatniego, betonowego bunkra, w którym ktoś zrobił sobie magazyn opon. Dostałam się doń od tyłu, przez chaszcze(jak to ja). Fociłam z ukrycia, bo byli tam jacyś ludzie a nie byłam pewna czy cywilizowani i wolałam nie ryzykować.

Wszystkie zdjęcia można obejrzeć w albumie JANÓWEK

1 komentarz:

  1. dodano: 16 października 2009 21:36

    Dzięki za link, jak czas pozwoli, będę na pewno :)

    autor lavinka
    dodano: 16 października 2009 21:09

    Witam, fajne te Wasze bunkry. Proszę zobaczyć też te nasze na Dolnym Śląsku, może się Wam spodobają.
    http://www.radiobory.dbv.pl/readarticle.php?article_id=15

    Pozdrawiam

    autor mx
    dodano: 10 kwietnia 2009 22:15

    Sezon rowerowy rozpoczęty, pewnie będą i nowe miejsca do odwiedzania ;)

    autor lavinka

    blog: warszavka.bloog.pl
    dodano: 05 kwietnia 2009 22:52

    Tu byłem tam byłem.. ale mimo wszystko dużo miejsc, do których dopiero trafię :) Mam skąd podglądać :)

    autor Marcin

    blog: www.marcinkrysiak.pl
    dodano: 26 marca 2009 13:03

    @Kokosanek: O ile pamiętam to był blok przy Balzaka. Zresztą jak obejrzysz film to na pewno poznasz (po kosciele) :)

    @alEla: Następne bunkry pewnie dopiero pod koniec kwietnia jak się ociepli ;)

    autor lavinka
    dodano: 12 marca 2009 9:13

    Bunkry widziałam tylko w Spale i to dawno... dawno... temu, bo na koloniach w szkole podstawowej.
    teraz 'zwiedzam' dzięki Tobie Lavinko:) Pozdrawiam serdecznie.

    autor alElla

    blog: alella.blog.onet.pl/
    dodano: 11 marca 2009 22:49

    hej, mam pytanko, w jednym z komentow z 2007 pisalas o bloku/osiedlu z filmu 'filip z konopii' czy moglabys napisac gdzie konkretnie (na jakiej ulicy) znajduje sie ten blok? interesuje sie zwiedzaniem miejsc filmow kreconych w PRL i dlatego to dla mnie wazne. Z gory dzieki, pozdrawiam

    autor kokosanek
    dodano: 06 marca 2009 0:47

    Pomału zbliża się sezon wycieczkowy, to i może jakaś relacja się pojawi :)

    autor lavinka
    dodano: 23 stycznia 2009 14:58

    Widziałem album, nawet tam fajnie jest.

    autor JeGo

    dodano: 22 stycznia 2009 17:25

    @Baja: Miło mi i zapraszam do tych miejsc :)

    @Robert: O tak, jest gdzie się pokręcić :)

    autor lavinka

    dodano: 22 stycznia 2009 13:05

    Bunkry, jaa ! :)

    autor Robert

    blog: www.beavis.blox.pl
    dodano: 21 stycznia 2009 11:31

    hej, trafiłam tu przez przypadek, super zdjęcia również z miejsc do których się wybieram...

    autor baja-81

    dodano: 20 stycznia 2009 1:17

    No proszę, jaki ten świat mały :)

    autor lavinka

    dodano: 19 stycznia 2009 12:23

    Ja też tam byłem (chociaż nic nie piłem) bo to całkiem niedaleko ode mnie

    autor marek.leg

    dodano: 18 stycznia 2009 16:50

    Hagen, sama nie miałam pojęcia dopóki nie zaczęłam się baczniej przyglądać mapom turystycznym. Większość jest zarośnięta, ale tym lepsza frajda gdy się je odnajdzie :)

    autor lavinka

    dodano: 18 stycznia 2009 11:04

    No, ciekawa relacja i trochę dołujące informacje, jak to nasze społeczeństwo troszczy się o miejsca historyczne. Znam to z autopsji. Swoją droga podsynęłaś mi pomysł, coby sprawdzić, czy i na Lubelszczyźnie nie ma takich budowli. Jakoś nie moge sobie przypomnieć. Pozdrawiam

    autor Hagen

    OdpowiedzUsuń

>>>> Katowice i geocaching >>>>