29 września 2008

>>>>>> Pułtusk pod wiatr >>>>>>

W pewnym momencie naszej wędrówki po Kurpiach Białych okazało się, że wiatr stał sie na tyle silny i porwisty,że spychał nas z drogi. Jazda rowerem w tych warunkach okazała się zbyt ryzykowna i postanowiliśmy dojechać do większej miejscowości. Pułtusk znajdował się najbliżej i jak się okazało był to bardzo trafny wybór. Poza najdłuższym rynkiem w Polsce (i chyba najbrzydszym przy okazji z powodu zamienienia go w parking!) jest tu sporo atrakcji dla weekendowego turysty. Jest choćby zamek otoczony parkiem....
i bajeczna ilość pięknych kościołów, m.in. Kolegiata z taką oto dzwonnicą...
Jest także Zaginione Miasto, wyspa na której znajdował się fragment Pułtuska... kiedyś miasto zapadło się i utonęło w Narwii. Nie odbudowano go, a na wyspie do dziś jest puste zielone pole, ogródki działkowe i ujęcie wody pitnej. No i jest wał przeciwpowodziowy,który chroni dziś tę wyspę przed zalaniem...
A właśnie, zapomniałam dodać,że starówka Pułtuska znajduje się na wyspach! Tak, nie inaczej, zupełnie jak Wenecja. Co prawda nie widziałam gondoli, ale parę łódek kanałach się znalazło...

Na wszystkie zdjecia zapraszam do albumu PUŁTUSK

1 komentarz:

  1. dodano: 23 października 2008 16:13

    Tutaj szablon jest znliżony do domyślnego. Mam dobre oczy więc mi nie przeszkadza. Kiedyś muszę się zebrać i go przerobić na jakieś spokojneijsze kolory,ale zbieram się od pół roku i mi nie wychodzi :) W weekend wrzucę kawałek relacji z Kurpii. Zdjecia pokatalogowane tylko trza je jeszcze posegregować tematycznie :)

    autor lavinka
    dodano: 22 października 2008 9:02

    "Warszavkę" z grubsza obejrzałam (piszę "z grubsza", bo jeszcze nie wszystko), przyszłam więc tutaj. Na razie się rozglądam.Czytanie w tej kolorystyce sprawia mi kłopot - nie widzę tekstu :(, ale zdjęcia z przyjemnością pooglądam.Pozdrawiam:)

    autor grycela

    blog: afrykamoja.bloog.pl
    dodano: 16 października 2008 19:32

    autor annika

    blog: yukka.bloog.pl
    dodano: 16 października 2008 17:49

    czy zauważyłaś, że nie ma wejść do albumów picasa? u mnie też zniknęły dzisiaj w południe
    pozdro

    autor Donwinka

    blog: foto-donwinka.bloog.pl
    dodano: 12 października 2008 21:06

    Pozdrawiam Serdecznie

    autor annika

    blog: yukka.bloog.pl
    dodano: 10 października 2008 21:24

    Pooglądałam sobie znowu zdjęcia. Świetne
    Pozdrawiam

    autor annika

    blog: yukka.bloog.pl
    dodano: 07 października 2008 9:23

    Hejka!
    Wczoraj byłam na innym
    to drugi blog?
    ja myślałam, że tu szablon zmieniłaś
    pozdrowka

    autor Donwinka

    blog: okiem-Donwinki.bloog.pl
    dodano: 06 października 2008 0:10

    Też byłam przyjemnie zaskoczona :)

    autor lavinka
    dodano: 05 października 2008 11:14

    Nigdy jeszcze tam nie byłam...a szkoda bo wygląda ciekawie.
    Zdjęcia super
    Pozdrawiam Serdecznie

    autor annika

    blog: yukka.bloog.pl
    dodano: 01 października 2008 19:53

    Niestety promocja tego miasta kuleje. Tajemnicze miejsca przyciągają turystów, a tam jest po prostu zwykłe pole. Szkoda.

    autor lavinka
    dodano: 01 października 2008 7:10

    O najdłuższym rynku to wiedziałem. O zaginionym mieście już nie. A to brzmi bardzo ciekawie i przyciągajaco. Zdjęcie fajne. Pozdrawiam

    autor Hagen

    blog: nibelung.bloog.pl
    dodano: 30 września 2008 16:51

    Ucichł. To znaczy wiało trochę, ale na szczęście w plecy. Tylko noc była zimna straszejnie i następną postanowiliśmy spędzić w jakimś ośrodku wczasowym pod kołdrami :)

    autor lavinka
    dodano: 30 września 2008 14:10

    Czyli nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. A jak z wiatren, ucichł potem?

    autor JeGo

    OdpowiedzUsuń

>>>> Katowice i geocaching >>>>