26 września 2010

>>>>>> Skierniewice >>>>>>

Miasto zachodniego Mazowsza, dziś w województwie łódzkim. Znane głównie z powodu pięknego dwrorca (z jeszcze piękniejszym wnętrzem i sgraffito o tematyce "komunistycznej"). Ale to nieprawda, że nie ma tam nic ciekawego do obejrzenia. Wręcz przeciwnie. 

tuż za dworcem idąc w kierunku parku natkniemy się na czołg. Niedawno go odmalowano, więc wygląda bojowo :) Tu na zdjęciu jeszcze sprzed malowania (w Skierniewicach byłam w tym roku dwa razy).
(c) To Mi
Potem jest park typu baaardzo angielskiego, z pięknym starym drzewostanem, niestety trochę zaśmiecony i zaniedbany. Ale polecam zajrzeć do bramy (teraz się kończy remontować) i do Pałacu Biskupów - dostępnych od ul.Sienkiewicza (ta sama co przy dworcu).

(c)To Mi
Jeśli pojedziemy na południe - po drodze natkniemy się na niezwykłej urody kościół-rotundę. Myślałam,że nie mam zdjęcia od środka, ale może to nie ja tylko To Mi zrobił? Nie pamiętam. Obok jest też działająca pompa.
Na południowy wschód, już przy wyjeździe ze Skierniewic można obejrzeć stary kirkut. W ogóle kirkuty w Skierniewicach są dwa, jest jeszcze drugi, bliżej - ale nie byłam, to nie mam zdjęć.
(c)To Mi
A teraz mały bonus, nie byłabym lavinką gdybym nie zwiedziła jakiejś rudery. Ostatnio byliśmy z Tomim na tyłach parowozowni w Skierniewicach. Jak zwkle "na legalu" czyli tabliczki wstęp wbroniony nie widzieliśmy. :)
Zapraszam zatem na jesienną wycieczkę po Skierniewicach :) Zdjęcia ze Skierniewic letnich w albumie SKIERNIEWICE.

1 komentarz:

  1. dodano: 13 października 2010 12:12

    Naprawdę? Temu na szczęście nic nie grozi :)

    autor lavinka
    dodano: 13 października 2010 12:11

    coraz częściej likwidują pomniki czołgów,...niedługo to może być perełka

    autor facetmorski

    dodano: 02 października 2010 20:23

    Zbrakło czasu, plan był rowerować po Parku Bolimowskim a w Skierniewicach byliśmy tylko w przelocie...

    autor lavinka
    dodano: 02 października 2010 19:17

    A w parowozowni czemu nie była, a?

    autor marek.leg

    dodano: 30 września 2010 10:07

    O, to chętnie zajrzę. Na Słowacji jest takie miejsce, gdzie czołgi stoją luzem w polu. Jakby się zatrzymał czas.... niesamowicie to wygląda. Niestety nie mam zdjęć, bo byłam tam wieczorem. Jakbyś potrzebował dokładnych namiarów, to mogę poszukać na gogle maps :)

    autor lavinka
    dodano: 30 września 2010 9:44

    Faktycznie. Skierniewice nie kojarzą się na pierwszy rzut oka z super atrakcjami turystycznymi. Ale tak to często bywa, że wiele miast, miasteczek, wsi i całych regionów jest niedocenianych. Po bliższym poznaniu okazuje się, że to całkiem ciekawe miejsca. Może nie perełki, ale podobać się mogą. W sierpniu podróżowałem wzdłuż Bugu i trafiłem do Dubienki. Tam też czołg stoi :) Pewnie za jakiś czas zamieszczę wpis.

    autor Hagen

    dodano: 29 września 2010 15:05

    Sorry, miało być Witaj.

    autor rodorek

    dodano: 29 września 2010 15:04

    Wiyaj:) Dzięki za odpowiedź:)

    autor rodorek

    dodano: 29 września 2010 0:12

    Rzeczywiście większość cmentarzy żydowskich nie jest w obrym stanie. Ten w Skierniewicach jest nieco na uboczu i chyba tylko dzięki temu na co dzień nie jest niszczony. Co do tego bliżej centrum nie wiem, sprawdzę :)

    autor lavinka
    dodano: 28 września 2010 22:46

    Witam:) Nie byłam nigdy w Skierniewicach. Z przyjemnością obejrzałam zdjęcia. Ciekawa jestem czy kirkuty w Skierniewicach są zadbane. Jeżdżę z przyjaciółmi często na tzw. weekendowe wyprawy i często zatrzymujemy się przy napotkanych kirkutach. Właściwie tylko dwa widziałam takie w miarę zadbane. Pozdrawiam serdecznie:)

    autor rodorek

    OdpowiedzUsuń

>>>> Katowice i geocaching >>>>